2014. március 29., szombat

FV: Man of Tai Chi

Egy újabb, rövid film véleményezés tőlem.


Man of Tai Chi

Trailer:


Nagyon röviden annyit tudnék a filmről mondani, hogy: pocsék.
Aki csak teheti meg se nézze, nem veszít vele semmit. - persze ez a saját véleményem -

Története nagyjából semmi. Azaz egy teljesen lineáris történetvezetés, semmi meglepő, semmi izgalmas, semmi kiszámíthatatlan, egyszóval: unalmas.
Na jó... annyi az egész, hogy: Van egy futárunk, aki egyébként tai chi-t tanul az öreg mestertől, a jobb napokat is látott templomban. 
A fő gonoszt Keanu Reeves alakítja (mellesleg ő rendezte a filmet is). Mániája, hogy résztvevőket szerezzen a saját kis játékához. Illegális harcokat szervez, amit aztán online lehet élőben nézni.
Beszervezi futárunkat is, aki a jóságos tai chi tanítványból majdnem vérengző fenevaddá válik. - de csak majdnem, mert megjön a jobbik esze -
A legvégén pedig megküzdenek egymással a templom udvarán.... és ENNYI. 

Szóval igen... nem sok. A film nagy hányadát a harcok teszik ki, azaz valójában arra összpontosít az egész, tehát egy csihipuhi film... de annak se jó. - őszintén szólva a régi Piedone filmek ezerszer jobbak ennél -

Ennyi lett volna a véleményezésem, most jöjjön az én szemszögemből, amiért számomra fontos volt ez a film!
Nekem már a trailer sem mondott sokat, a véleményeket olvasva, megbizonyosodtam, hogy ezt igazából nem kellene megnéznem.
Azonban megláttam a szereplők között egy nevet, akiért képes vagyok megnézni egy filmet... 
Ez a név: Yu Hai
Róla annyit kell tudni, hogy: ő az, aki a legendás, három Jet Li féle shaolin mozikban játszott. - egyikben az apját alakította, másikakban a mesterét - 
Nem mellesleg az egyik nagyon híres wushu mester, azaz konkrétan a sáska stílus nagymestere. - ő maga létrehozott egy saját sáska stílust is -
Itt most nem fogom őt bemutatni, de majd a későbbiekben tervezek írni róla. 

Jöjjön pár kép a filmből!
Érdekességképpen előbb a régi, majd az új verzióját mutatom a filmbeli dolgoknak. - a történet során a templomot és a hozzá tartozó dolgokat felújítják - 

A templomhoz vezető kapu
 








A templom épületének külső kapuja









A templom









A templom udvara, sarkában a kis kerttel, híddal









belső bejárat és a templom oltára










tai chi mester, azaz Yu Hai






Itt a végén egy összegzés: nem nézném meg még egyszer a filmet, viszont örülök, hogy egyszer megnéztem, mert Yu Hai alakítása miatt érdemes volt! Tökéletes mester. :) - és az a párbaj a tanítványával... nagyszerű volt -



2 megjegyzés:

  1. Kedves Bunny! Pont szombaton néztem én is végig ezt a filmet.
    Valóban főleg verekedésről szól, de azért szerintem nagyon sok mondanivalója is
    van ezen túl.
    A Mester és tanítványa azt a tai chi iskolát szerette volna bemutatni a világnak, ami
    nem a gyilkolásról szól, hanem inkább a védekezésről, az ember testi-lelki összeszedettségéről, ami jobbá teheti a világot.
    Ott kezdődtek a problémák, hogy le akarták rombolni ezt a templomot, mert hivatalos emberek szerint hamarosan összedől.
    Sok-sok pénz kellene ahhoz, hogy műemlékké nyilvánítsák, amire esélyük sincs hogy megfizessék.
    A tanítvány végül elfogadja fő gonoszunk munka ajánlatát, mit sem sejtve arról, hogy valójában egy gonosz játéknak lesz a főszereplője.
    Sajnos csak a cél és a pénz szerepel már ifjú hősünk előtt, megtagadva a Mester
    figyelmeztetését is, miszerint meditáció nélkül beleesik a sötét vesztébe!
    A fő gonosz azért választotta pont őt, mert tiszta harcos volt, példamutató életet élt,kíváncsi volt, hogy vérengző démonná tudja e változtatni, ami majdnem sikerült is. A fiú szeme előtt csak a templom megmentése és szülei életének könnyítése volt, úgy gondolta, hogy a "cél szentesíti az eszközt", miközben a lelkét majdnem elvesztette.
    Mestere hamar észrevette, hogy mi zajlik a fiúban és szüntelen imádkozott érte.
    A végén összecsapott a fő gonosszal és nagy küzdelem árán, de legyőzte!
    Ahogy harcoltak, a sötétség és világosság összecsapása volt, de az emberben
    levő gonoszság és jóság harca is!



    Nekem összességében tetszett ez a film, sok harci jelenetet viszont továbbtekertem, mert az öldöklést nem szeretem.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Min Rin!

    Köszönöm, hogy hozzászóltál! :) Teljesen igazad van, természetesen én is értem a film mögöttes lényegét, és tisztában vagyok a tai chi mibenlétével is. Pont ezért nem tetszett a film... sokkal jobb filmek vannak a témában, és sokkal jobb sorozatok.
    Ez a film, ahogy van, pocsék, konkrétan a nagyon szép véleményezésed legutolsó soraiban fogalmaztad meg a lényeget, hogy én miért írtam ennyire rossz kritikát róla: mert majdnem kizárólag csak verekedésről szólt, egyedül Yu Hai miatt éri meg megnézni. Nem szeretem az ennyire lebutított, modern filmeket, mert sajnos erre még azt sem lehet mondani, hogy harcművészeti film lenne.
    Nekem nem volt meg benne a lélek, és az, amiről szólnia kellene egy ilyen filmnek. - ami konkrétan pl a shaolin kung fu-nál a Shaolin 2011-es filmben megvolt, pedig ott is volt bőven öldöklés, mégis a lelki-szellemi része nagyon is bemutatásra került a shaolin kung fu-nak. Bocsánat, hogy nem tai chi példával jövök -
    Köszönet mindenképpen a szép véleményedért! :)

    VálaszTörlés