2012. szeptember 21., péntek

Japán út : Az utazás megtervezésének végleges dokumentuma

Japánban voltam, majd egy hónapot.

Erről fogok elég sokat írni majd a közeljövőben. Inkább saját naplóbejegyzések formájában, meg ami épp eszembe jut azt hozzáfűzöm. Néhol majd keresek infókat is a látott dolgokról helyekről és azt is csatolom a beszámolóhoz.
Nem útleírás lesz, hanem az ott töltött idő elmesélése, sztorizás, gondolatok, érzések írott formába öntése. Majd kialakul. :) Viszont mindenképpen meg akarom örökíteni, hogy majd sok év múlva vissza tudjam olvasni.

Elsőnek a hosszú tervezgetés legvégén kialakult utazási tervet közlöm, ami az egész utat bemutatja, azaz, mikor hova mentünk, mivel, mennyi volt a szállás, uti és belépők költsége. Ezt követtük ottjártunkkor. - azaz muszáj volt, mert a szállások előre le voltak foglalva. XD -

Utazás:

Indulás: Júli 11,
Érkezés Tokióba: 12-én reggel fél 8-kor.
Reptérről  az állomásig a vonatjegy:  1190 yen  (Keisei Railways-el. A Keisei Limited Express-el Nippori állomásig
kb. 70 perc az út és ott át kell szállni a JR Yamanote Line-ra Shinjukuba, ez még
kb. 20 perc)
Csomagmegörző: 2000 yen
Utána lepakolás, fürdés, estig szabad foglalkozás. XD
Éjszakai busszal go Kyoto.  5000 yen

Belépők összesen: 4437 yen
Tömegközlekedés: 2000 yen
Edo Wonderland belépő: 3500 yen

(Koyasan: 5300 yen  belépővel és utazással együtt, ha marad rá idő)

Innét érvényes a Raill Pass, július 20-tól (két hetes)

Július 21-én tovább:
Miyajima:  1 éj szállás:2500 yen  belépők: 1000 yen

Július 22 este tovább esti vonattal, vagy ott maradunk és reggel megyünk tovább. – akkor itt nincs hellyegy, mint megnéztük -

Vonattal Takayamáig megyünk, ott megszállunk 23-án. Itt még megnéznénk: inrou és shishi múzeum. Szállás: 2850 yen     belépők: 1100 yen

24-e reggel irány Shirakawa-go. Busz ára: 2400 yen Aznap ott szállunk meg. Költség: 8800 yen. Belépők: 800 yen

25-én reggel irány Kanazawa busszal, 1800 yen. 25 és 26-án ott szállunk meg. Szállás: 5000 yen.
Onsen és belépők: 4100 yen

Innét Nagoyába, ott 27-én megszállunk, szállás: 2250 yen.

Tovább Inuyama, oda a jegy 2000 yen. Belépők:  1000 yen     Szállás: 3100 yen. Plusz 600 yen taxi
28-án szállunk itt meg.

29-én tovább Kawaguchiko-ba:
Pass még érvényes, ezen felül jegyre kell 2220 yent fizetni.
Kimono múzeum
Szállás: 3690 yen, belépő 1300 yen

Július 31- Aug 5: Tokio

Szállás: 11880 yen
Közlekedésre: 3300 yen
Belépők: 1335 yen
Reptérig a jegy: 1190 yen

............................................................................................................................

Pár változás volt ebben. - árakban pl, mert amikor terveztük még nem tudtuk az értékmegörző és az éjszakai busz árát. Ami konkrétan nem így történt, mint ahogy terveztük az a hazaút volt. Nem 6-án indultunk, hanem egy nappal később. Hogy miért? Majd ez is ki fog derülni. :)

1. Na igen... :D Kicsi különbség volt nálunk, hogy mi Skyliner-rel mentünk Ueno-ig, mert ott volt a közelben a szállás. Visszafele mentünk Sky Access-el Oshiage-tól, de igazából időben nem sok, árban annál nagyobb különbség volt a 2400-1130 jen, a Narita Express Tokióig meg egészen pofátlanul drága, 3000 jen lett volna.

Hát nem olcsó hely, de úgy látom költöttetek ti is egy keveset :D

2. Valóban, nem tűnik olcsónak. Azaz azt mondom, hogy kinti viszonylatban nem drága, csak nekünk, csoró magyaroknak. XD Mondjuk tény, hogy a közlekedés, főként a vonat, az drága kint.
    Igen, költöttünk mi is bőven, főként, hogy majd 1 hónapot voltunk kint. Ami a doksiban van, az ugye nem a teljes összeg, mert erre még rájön a repülőjegy, a vonat bérlet, az egy havi étkezés, és a költőpénz. Szóval amit kiírtam azok a fix összegek, amit tudtunk, hogy mennyi lesz. Természetesen voltak azért kisebb eltérések, mert volt olyan hely, amit nem kalkuláltunk bele pl a belépők összegébe, de volt, amit meg nem tudtunk megnézni.