2014. február 28., péntek

Kelet a fővárosban: a kínai kapu

Nem vagyok fővárosi, viszont szoktam barátaimhoz felutazni. Sok esetben közösen keleti programokra is elmegyünk. :)
Tavaly több helyet is sikerült felfedeznünk a városban, amik nagyon szépek, nyugalmasak és mintha nem is egy nagyváros részét képeznék. Belépve oda teljesen más hangulat fogadja az embert... hm, igen... a kelet szeretetünk az, ami miatt ezekre a helyekre rátaláltunk. :)

Sokan nem tudják, hogy Budapesten több keleti témájú múzeum is van! Igen, és szép gyűjteményt nézhet meg az odalátogató. Tehát mindenképpen ajánlom megnézésre őket. :)

Hopp Ferenc Kelet-Ázsiai Művészeti Múzeum kertje az, amiről most képeket osztok meg.
Azaz konkrétan a kínai kapu volt a totális kedvencem. :)
Ezt Hopp Ferenc természetesen keletről hozta az országba, és itt felállították.









- a fotókat én készítettem -


Egy következő postban a kert további részéről, és a Szamurájok és gésák c. kiállításról lesznek fotók. 




2 megjegyzés:

  1. Kár, hogy mögé nem ültettek sűrűn bambuszt, akkor lenne az igazi!
    Remélem, egyszer a szentendrei japán kert is elkészül, aminek a terveit néztük.
    A Néprajzi Múzeumban most épp Tohoku kézműves tárgyairól van kiállítás, ami szerintem nagyon érdekes, de ha minden igaz, amúgy is van pár japán tárgy a tárlatában. Meg ugye ott a Ráth György múzeum egy köpésre a Hopp Ferenctől. Ha még értesülök róla, hol van ilyesmi, akkor elmegyünk majd megnézni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Igen, a szentendrei kert jó lenne, ha minnél előbb elkészülne!
      Persze, én szívesen megyek bármilyen keleti dolgot megnézni, akármi is legyen az. :)

      Törlés