2013. február 23., szombat

Peking, 2008: Olimpiai dalok

Talán mindenki emlékszik rá, miért fűződik a 2008-as év Pekinghez.
Abban az évben került megrendezésre a XXIX. nyári olimpiai játékok.

Két dal kapcsán mentem vissza az időben.
Anno amikor Andy Lau neve felmerült, mint színész és nem igazán tudtam hova tenni, akkor utána néztem, ki is ő. Mint kiderült számomra, hazájában egy nagyon híres és népszerű énekes is, azzal együtt, hogy az egyik legismertebb színész.  - nemzetközi szinten mindenki Jackie Chan és Jet Li kapcsán emlegeti Kínát -
Színészként ugyan eddig két filmben láttam, rosszat nem tudnék mondani róla.
Énekesként sincs rá panaszom, sőt nagyon jó énekesnek tartom!

Az olimpiára több dalt is írtak, egyik az pont az ő nevéhez fűződik. Ez már előtte a Paralimpia dala is volt, készült hozzá egy majd 10 perc hosszú klip, ami egy történetet mesél el, ezt a verziót teszem ide fel, igazán szép és megható:

Everyone is No. 1 - Andy Lau:



Ugyanez az olipmián, élőben:





Huang Xiao Ming a másik, akitől nagyon megtetszett az olimpiai dal. Ez ha jók az információim, magán az olimpián nem hangzott el, csak az olimpiára írt dalok közé tartozik. A hivatalos dal végül ezek közül egyik sem lett. Nem is értem, miért. Tuti Xiao Ming dalára szavaztam volna! :) Megvan a hangulata, olyan igazi nemzetközi, hangzása is jó, az énekes is szuper.


One World, one Dream - Huang Xiao Ming:



Koncerten:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése