2019. február 25., hétfő

Képes útmutató a MEGA-hoz: tárhely felszabadítás

Gondoltam, jó ha van egy egyszerűbb összefoglaló, és szerkesztési útmutatás a MEGA-hoz.

Mert éppen felmerült egy idősebb hölgynél, hogy mi van akkor, ha tele van a fiókja?
Kapott értesítést mailjára, hogy X összegért tud további tárhelyet vásárolni a MEGA-n. De mi van, ha valaki nem akar pénzért venni?
Nos, több megoldás van erre:
-új fiókot nyit - gondolom másik maillel - és ott újra az alap 50 GB tárhely ingyenesen rendelkezésére áll
-törli a már meglévő MEGA fiókjában lévő adatokat, hogy kiürüljön a tárhelye


Alap információk, amit jó tudni:

Ha belépünk a MEGA tárhelyünk fiókjába, akkor bal oldalt látunk egy sor ikont függőlegesen.
Az ikonokra rá kell kattintani ahhoz, hogy megnyíljon az adott funkció aloldala!
Amik fontosak, azok mellé piros nyilat tettem, azokra fogok részletesen kitérni, hogy micsoda.
A többi az egyszerű felhasználónak nem igazán fontos.

A mellékelt képekre kattintsatok rá, mert úgy látjátok nagyban!



Haladok felülről lefelé:

Első ikon:  az M betűs köröcske

Ha erre kattintotok az fiók alap nézete jelenik meg... olyan infókkal, hogy mennyi a fiók tárhelye, mennyi foglalt, és mennyi szabad hely van még rajta. Ez fontos dolog szerintem. Egy nagy kör alakú ábrán jelzi, hogy hány százaléka foglalt a fióknak. - a példában látni, hogy az enyémnek 25 százaléka -
Aztán van itt még egy QR kód... és alul pár sorban, hogy összesen mennyi adat, és mennyi mappában vannak fent a cuccaink. Tehát igazából csak információs fül oldal.



Második ikon: a felhő

Igazából ez az, ahol dolgozni tudunk a fiókban. Ide tudunk feltölteni fájlokat, és mappákat létrehozni, és innét tudjuk törölni azt, ami már esetleg nem kell. Itt minden elérhető, ami a Mega fiókunkban van.

Az én fiókomban külön mappákba vannak rendszerezve feliratok, illetve kínai képek. A mappáimat látjátok a képen. Ez ugyanúgy működik mint a számítógép mappás felülete. Lehet itt új mappát nyitni, és mindenféle parancsot megcsinálni mappákra vonatkozóan. Akinek nem mappában vannak a dolgai, gondolom nekik itt simán csak sorban a fájlok szerepelnek.
Itt azt jelöltem meg pirossal, hogy ha egérrel rákattintotok egy-egy mappa nevére, akkor az ő sora végén megjelenik egy kis gomb, három pont van rajta. - bekarikáztam a képen -
Ha arra a gombra is rákattintotok, akkor fog egy menübe lenyílni a parancssor. Ilyet már láttatok, hisz így működik a Windows is. :) Kapcsos zárójellel jelöltem a parancssort. Ott mindenfélét lehet szerkeszteni: mozgatni, másolni, átnevezni, és itt lehet törölni is.



TÖRLÉS FOLYAMATA:

Létrehoztam egy mappát, amit törölni fogok itt a példában.
Ez a  következőképpen történik:
Rákattintok a törölni kívánt mappámra, jelen esetben a "Mega útmutatóhoz" nevet kapta. Így ugye megjelenik a 3 pontocska a sor végén, arra megint katt, és lenyílik a parancssor. Abban pedig rákattintok az utolsóra, a REMOVE-ra.

 


Ekkor megkérdezi a gép, hogy tényleg kidobom a fiókom kukájába?
A YES-re katt! És ezzel a felhőből kidobtuk, amit akartunk.




DE EZZEL MÉG NEM VÉGEZTÜNK!
Mivel a Mega nem törli ezzel a lépéssel az adatainkat, hanem csak a saját kukájába teszi át. Ez is ugyanúgy működik, mint a Windows... amit törlünk az ott a Lomtárba kerül.
Szóval törölni kell a Mega kukájából az adatokat, hogy véglegesen törölve legyen, és felszabaduljon a hely.


Harmadik ikon: a kuka

Itt jön képbe az utolsó kis ikon, amit itt a képen bal oldalon bekarikáztam. Az a Mega kukája, a neve: RUBBISH BIN. Itt látható is, hogy ide került át az a mappám, amit a példához létrehoztam.
Innen már egy lépés a végleges törlés. Jobb oldalon felül van egy olyan gomb, hogy: CLEAR RUBBISH BIN. Magyarul: kidobni, ami a kukában van. Erre katt rá!




Ekkor még egyszer megkérdezi a gép, hogy biztos, hogy kidobjuk/töröljük?
Itt már csak az EMPTY-gombra kell kattintani.



ENNYI VOLT! :) Készen vagyunk, töröltük, amit akartunk.


9 megjegyzés:

  1. KÖSZÖNÖM ! Ismét van 50 GB-m! Azért csak jól emlékeztem,hogy Kihez kell segítségért fordulni.Kellemes esti pihengetést. Üdvözelettel, Magdimama

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs mit! :) Örülök, hogy meg tudtad oldani a dolgot.
      XD Hát, igen... ha tudok, szoktam segíteni, akár útmutatóval is. Szép hetet! Üdv: Shaolin Bunny

      Törlés
  2. Köszönöm szépen nagyon érthető és világos

    VálaszTörlés
  3. Mi történik olyankor, ha a mega azt írja, tele a fiókom, de én mégsem találok egyetlen törölhető fájt sem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt nem tudom elképzelni... Hát, csak vannak mappák akkor a Mega fiókodban, vagy fájlok? Azokat látnod kellene. Így látatlanban nem tudok sajnos segíteni.

      Törlés
  4. Szia!
    Most kerültem abba a helyzetbe, hogy tele a Mega tárolóm, és nem tudok helyet felszabadítani. Én sem találok törölni való filet, mint az előttem szóló. A leírásod egyszerű és érthető, de nálam nem is jelez felhőt oldalt. Teljesen tanácstalan vagyok. Tudnál segíteni?
    Elpre is köszönöm! Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Hyawata! Így látatlanban nem tudok segíteni, de írj rám messengeren, ott tudsz képet is küldeni, mert látnom kellene, te mit látsz a mega fiókban. Ez a fb-os profilom, itt írj rám: https://m.me/borbala.horvath.3

      Törlés
    2. Kedves Hyawata! Tegnap válaszolni akartam este telóról, de úgy látszik véletlenül töröltem az üzenetedet, mert nem találom... :( A képen, amit küldtél emlékeim szerint az volt, hogy a Mega fiókod üres, szóval azért nem találtál semmit bennem. Az "available" szó azt jelenti, rendelkezésre áll. Nálad ez 99% volt. Ha csak letöltésre használod a Megát, azzal nem foglalod a tárhelyét, mert a gépedre szedi le a videókat. Mikor valaki adatot tölt fel, akkor fogyasztja azt. Pl nekem az összes feliratom, és Kínában készült képek vannak oda feltöltve. Remélem olvasod az üzenetem! Írj rám újra! ;)

      Törlés