2013. június 6., csütörtök

Chan Wu "kabala"

Gondoltam egy külön bejegyzésben megemlítem az általam készített Chan Wu embléma elkészítését, és rövid sztoriját. :)

Az egész ott kezdődött, hogy már jó ideje ismét előtérbe került nálam a shaolin, mint téma, néztem filmet, videókat, olvasgattam ezt-azt. Megvettem Baló Júlia Tigrismester c. könyvét, amit nagyon hamar ki is olvastam, mert nem tudtam letenni. :)
Év elején részt vettünk a kínai Holdújév ünnepen, ahol shaolin kung fu és egyéb versenyek is voltak, valamint a nagyszínpadon shaolin bemutatók. Ott szerepelt egy srác, akiről szerettem volna megtudni, kicsoda, hogy legalább a nevét meg tudjam említeni az eseményt összefoglaló bejegyzésemben. Épp FB-on keresgéltem, hátha találok képeket, majd rátaláltam a Magyar Chan Wu Szövetség FB-os oldalára is, ahol üzenetben rákérdeztem, meg tudják-e nekem mondani, ki szerepel a fotón. Kaptam is választ. :) Majd időnként szoktunk levelezni, ha épp volt valami kérdésem, illetve téma.
Közben kiírásra került: a X. Magyar Chan Wu Bajnokság június 1-jén kerül megrendezésre. Gondolkodtam is rajta, jó lenne menni, bár nem igazán van a baráti körömben olyan ember, aki érdeklődik a kínai harcművészetek iránt. - azaz akad, mint kiderült -
A Bajnokság előtt nem sokkal magától a Szövetségtől kaptam meghívást két tiszteletjeggyel az eseményre. :) Ez akkor eléggé meglepett, örültem neki. :)
Ha már meghívást kaptam, azt illik elfogadni, szerencsére el tudtam menni.

De hogy jön ide a Chan Wu kabala?

Hm... itthoni shaolin kung fu témában is körbenéztem, olvasgattam, tájékozódtam. Persze azt a nevet már előtte is hallottam, hogy: Shibo... Bár nem igazán tudtam hova tenni, mert a kínai híres mesterek közül csak Shi De Yang-ról olvastam. Év elején néztem jobban utána, ki is ő, és nem kicsit meglepődtem... Azon főként, hogy itthon ő alapította meg a Chan Wu Szövetséget és itt él Magyarországon. Barátnőmmel épp azon mosolyogtunk, hogy pont egy kerületben laknak.
Szóval röviden: Shi De Yang után ő a másik általam nagyon tisztelt shaolin szerzetes. Shi Xing Hong egy 32. generációs shaolin harcos szerzetes.
A Szövetségtől megkérdeztem, hogy az eseményen ő is ott lesz-e, majd azt a választ kaptam, hogy: Igen!
Úgy hozta a sors, hogy kis segítséggel - amit köszönök szépen :) - megtehettem azt, hogy találkozom vele személyesen is. :) Ennek úgy megörültem, hogy rögtön elhatároztam, meglepem őt egy saját ajándékkal. Ennyi a történet. :)



Készítéséről:

Az eredeti, Chan Wu Szövetség logója alapján készítettem, ami így néz ki:






Pontos leírás, ami a jelentését is tartalmazza a Szövetség oldalán: itt

Ebből a felső rész került megvalósításra, mivel abból tudtam egy 3 D-s felületű kabalát elkészíteni.


Készülési fotók:







Végül a kész darab:




Apró szivaccsal kitömött, lapos gömb alakú kabala, egy shaolin papot ábrázol. A két keze külön van rávarrva a gömb testre, és külön ki is van tömve a kar rész. Maga a fej rész is külön rávarrt, nagyon laposan kitömve. A fekete vastag részek duplán meghajtott selyem szalagból vannak, amit mindenhova kézzel varrtam fel. A fejen lévő pöttyök és a kéz ujjai fekete filccel lettek felrajzolva. Végül kapott egy akasztót is, hogy fel lehessen lógatni bárhova díszként.
 A Chan Wu kabalából ez az egy darab készült, kifejezetten Shi Xing Hong mesternek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése