2023. május 3., szerda

Kínai kinder tojás: avagy régészkedjünk kicsit

 


Gondoltam ezt a fantasztikusan kreatív ajándékot, amit kaptam korábban - csak most "bontottam ki", bemutatom itt a blogon. Már csak azért is, mert kínai témához szervesen kapcsolódik. 

Ha a KÉPEKRE KLIKKELTEK, NAGYOBB MÉRETBEN LÁTJÁTOK.

Általában mindenkinek van fogalma arról, hogy mi az agyaghadsereg. Sőt hazánkban 2015-ben az Iparművészeti Múzeumban volt kiállítás belőlük. A Miniso üzlete (pesti Árkád, Westend) is árusítja azt a pakkot, amiről írni fogok. 

doboz eleje

Adott egy tematikus sorozat, ezek jelen esetben az agyaghadsereg figurái. Közülük egy valami baromi kemény anyagból készült tömbbe van zárva. A kiszabadításához mellékelnek eszközöket, amivel amatőr régészként lehet fúrni, faragni, vésni az anyagot.

 

doboz hátulja

Aki ilyet beszerezne, annak pár jó tanács: Ha lehet, akkor olyan helyen essen neki a cuccnak, ahol könnyen össze lehet takarítani, mert ahogy farigcsálva van a kemény anyag, mindenfelé pattog. Legjobb, ha az ember valahol a szabadban csinálja, udvaron, erkélyen... Lehetőleg a vésőt ne magatok felé tartsátok, mert úgy az apró darabok rátok pattannak, szembe is kerülhet.Az elején érdemes csak a kalapácsot használni, mikor még egyben van a tömb. Utána sokkal célszerűbb vizet locsolva az anyagra, véső mozdulatokkal bontani. Illetve nagyon jól használható a tárgy felületének elérésekor a finomabb részletek kiszabadításánál a véső végén található görbe kaparó.

 

A pakk dobozát a fentiekben már betettem képként. A hátulján adnak némi utasítást, mit kell vele csinálni, ábra is van róla. Plusz rajta van még a készlet lehetséges darabjainak képe.

 Egy kis ismertető lapocska, maga a tömb, és az eszközök vannak a szettben, ha az ember kibontja. A 3 eszközről nem csináltam külön képet, majd a bontás meneténél lehet őket a képeken látni.

 


a tömb fóliában


 

Képekkel illusztráltam a régészkedés folyamatát:

első vésőnyom XD

látszik valami...


a véső vége, amivel kaparni lehet


 
 

 

  
már látszik a talapzata


 
 





Végül a kiszabadított lovacska. - pont azt szerettem volna a készletből :) -







Szerintem nagyon jó ajándék gyerekeknek, és mindenkinek, aki eljátszott a gondolattal anno, hogy régész szeretne lenni. :) 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése